Binnen 2 weken de investering bijna 2 keer terugverdiend
Na eerst alleen de YouTube video’s gedaan te hebben, zijn wij uiteindelijk Joshua Kaats gaan ontzorgen van al zijn content. We hadden een planning voor 4 maanden gemaakt, dit in 2 dagen allemaal opgenomen en binnen 2 weken was de investering voor die 4 maanden al bijna 2 keer terugverdiend.
Wij hebben voor Joshua en zijn Dropship Academy uiteindelijk alles uit handen genomen en in minder dan een jaar tijd hebben we nu:
– Al meer dan 5 Miljoen views over verschillende platformen gegenereerd
– Zijn conversie verhoogd
– En de kosten per lead met 50% verlaagd d.m.v. van onze editing style op één specifieke video
En dat allemaal terwijl Joshua alleen maar voor de camera heeft hoeven zitten.
Resultaten
Binnen 2 weken
5000000+
-50%
+1
Short-Form Video's
We hebben voor Joshua Kaats verschillende soorten Short-Form video’s gemaakt:
- Video’s om te informeren
- Video’s om te inspireren
- Video’s om te entertainen
En vaak hadden alle video’s wel iets van alles.
Het doel van deze content:
- Autoriteit vergroten
- Vertrouwen vergroten
- Bereik vergroten
En dit allemaal zorgde voor meer organische leads maar ook verbeterde prestaties van de betaalde advertenties.
Wij zorgde er voor dat betaald verkeer in een warm bad van een actief profiel te recht kwam in plaats van een inactief profiel met verouderde content.
Video's zijn nooit 100% voorspelbaar
Alle Short-Form Video’s die wij voor Joshua en de andere coaches van de Dropship Academy maken, verspreiden wij altijd op minimaal 3 social media platformen om het bereik van 1 content stuk te maximaliseren.
De klant betaald voor 1 video, maar krijgt het resultaat van 3 video’s.
VSL (Video Sales Letter)
Al het betaalde verkeer komt uiteindelijk op 1 pagina te recht waar een VSL (Video Sales Letter) op staat. Dit is een video waarin uitgelegd wordt wat het aanbod van Joshua precies is. En aan het eind van de video is een CTA naar een call om van de potentiële lead een gekwalificeerde lead te maken.
Joshua en zijn team hadden zelf al een simpele versie met slides gemaakt en deze werkte goed. Maar toen wij deze professioneel opgenomen en geëdit hadden gingen de kosten per lead door de helft!
Vlogs
We hebben met Joshua ook verschillende vlogs gemaakt.
Vlogs over:
- Zijn bedrijven
- De live events die hij heeft met klanten
- Zijn persoonlijke leven
Er zijn meerdere redenen waarom het heel waardevol is om vlogs te maken als bedrijf/eigenaar en waarom we dit met Joshua ook hebben gedaan:
Band opbouwen: Door een kijkje achter de schermen te krijgen en persoonlijke momenten te delen, laten de vlogs de echte kant van Joshua zien. Dit helpt erg goed om de band met zijn doelgroep te verbeteren. En dat zorgt er weer voor dat zij zich meer verbonden met Joshua en zijn bedrijf voelen, wat hun vertrouwen weer vergroot.
Educatie en entertainment in één: Iedereen houdt weer van andere soorten video’s. Zo vinden sommige mensen het top om direct alle informatie in een informatieve video te krijgen. Maar er zijn ook mensen die op zoek zijn naar vermakelijke en motiverende content. Daar zijn dit soort vlogs perfect voor. Want door de entertainment van de vlog heen, zorgen we er altijd voor dat Joshua af en toe een moment neemt om kennis en inzichten te delen, maar soms ook om de doelgroep aan te zetten tot actie door een Call To Action (CTA) toe te voegen in de vlogs.
Vertrouwen vergroten: Door de live events vast te leggen door middel van vlogs, kunnen zijn kijkers zien hoe Joshua interactie heeft met zijn klanten en wat de ervaringen van zijn klanten zijn. Dit zorgt weer voor een beter beeld van hoe Joshua en zijn bedrijf is en vergroot op die manier weer het vertrouwen van de kijker.
En naast deze directe voordelen, is er ook nog een andere groot indirect voordeel. Want door zijn leven en bedrijf openbaar te delen op deze manier, creëert Joshua een hele hoop bereik en dus oneindig veel mogelijkheden om mensen kennis met hem te laten maken.
En wat betekent een groot netwerk van mensen die je kennen? Juist, een hele hoop kansen. De meeste kansen komen ook uit hoeken die je niet verwacht. En met het bouwen van je online personal brand creëer je in een sneltreinvaart een hoop hoeken waar kansen uit kunnen komen.
Oftewel, netwerken on steroids.
Podcasts
Doordat we een hele hoop podcasts hebben gemaakt, hebben we met heel weinig tijd van Joshua, een heleboel longform en shortform content kunnen maken.
- Shortform in de vorm van korte stukjes uit de podcasts knippen, editen en verspreiden op social media om zo bereik te generen en mensen naar de podcasts te krijgen.
- En longform in de vorm van de podcasts zelf, om deze kijkers daadwerkelijk echt betrokken te maken en op te warmen.
“…dan wil je gewoon de beste persoon die dat voor je kan doen.”
Dit heeft niet alleen geleid tot meer vertrouwen, bereik en leads, maar ook tot een verbeterd salesproces. Er zijn nu namelijk een heleboel verschillende succesvolle cases die verschillende soorten leads weer doen overtuigen om tot aankoop over te gaan. En dat betekend 2 dingen:
- Een hogere conversie
- En meer winst
Bekijk hieronder een reeks podcasts die wij voor Joshua Kaats en zijn Dropship Academy hebben gemaakt.
YouTube Video's
Ook de informatieve video’s van Joshua leveren mooie resultaten op. Neem als voorbeeld 1 van de allereerste video’s die live gegaan is op 20 januari 2023. Deze heeft in meer dan een jaar tijd al een heleboel views, abonnees en reacties (potentiële leads) opgeleverd.
Sinds de publicatie heeft deze video meer dan 60.000 views en 1.600 abonnees gegenereerd.
En zelfs na meer dan een jaar na publicatie van de video komen er nog wekelijks views en abonnees bij.
De YouTube video’s die je eenmalig maakt zullen dus blijvend resultaten voor je opleveren. Sommige mensen noemen het daarom ook wel “Digitaal vastgoed”.
Ook alle reacties en vragen die onder video komen, geven weer mogelijkheid om nieuwe mensen te helpen en eventueel nieuwe klanten binnen te halen.
De SEO voordelen van YouTube video's
En los van alle voorgaande voordelen, hebben alle vlogs, podcasts en informatieve YouTube video’s ook SEO voordelen. YouTube is namelijk na Google de grootste zoekmachine van het internet, en deze video’s helpen om de vindbaarheid van Joshua te verbeteren. En niet alleen op YouTube, maar ook als je op google een simpele zoek opdracht doet, zie je dat er 4 video’s naar voren komen. En maar liefst 2 van deze video’s zijn van Joshua.
Bekijk hier alle YouTube video’s die we voor Joshua hebben gemaakt:
Foto's
Ook maken we altijd een hele hoop foto’s zodat deze weer gebruikt kunnen worden op Social Media ter promotie van de video content. Hieronder kan je een kleine selectie van deze foto’s vinden.